רץ לבחירות המקומיות? איפה מחכים המצביעים הפוטנציאליים שלך ואיך תוכל להגיע אליהם ללא הפרעות וללא תחרות

קחו כל פוליטיקאי שרץ כיום למשרה ברשות מקומית, שימו אותו מול מרק צוקרברג והשוו בין היכולת של השניים להשפיע על דעתו של הבוחר הישראלי. אין כאן תחרות בכלל. מי שלא מכיר מספיק את האופי של הרשתות החברתיות עשוי להתייחס בטעות לכלי האדיר שיש בידיו של מרק צוקרברג - הפייסבוק - כאילו שרק צוקרברג יכול לפרסם שם מה שעולה על דעתו. אבל בעידן המדיה הדיגיטלי הדברים פועלים אחרת, לא צריך להיות יזם או מנכ"ל פייסבוק כדי לפרסם בפייסבוק את כל העולה על דעתנו. מהבחינה הזאת מר צוקרברג לא מחזיק בכוח מיוחד. לא צריך הון אדיר, קשרים, שליטה פוליטית או כלכלית על המדיה כדי לצאת היום, להשמיע את דעותינו ולהשפיע. בגדול.

 

יוצא שההבדל בין הפוליטיקאים ברשויות המקומיות לבין מרק צוקרברג הוא למעשה פשוט ואפילו מעט תמוה - הפוליטיקאים שרצים כיום לרשויות המקומיות, רובם פשוט לא משכילים לעשות שימוש בכלי שמשפיע כיום יותר מכל על דעת הקהל בישראל ובעולם - המדיה הדיגיטלית.

 

המדיה הדיגיטלית כוללת כל פרסום שמתקיים על גבי האינטרנט. החל מהפצה של דעות, סרטונים, שיתופים ומאמרים ברשתות החברתיות - בעיקר בפייסבוק ובווטסאפ, שאליהם מחובר נתח עיקרי מהקהל הישראלי - דרך פרסום בגוגל, ועד פרסום באלפי האתרים שבהם משוטט קהל הבוחרים הפוטנציאליים שלכם. הפרסומות שמופיעות בכל אתר שאליו אתם נכנסים לקרוא חדשות, לאסוף מתכונים או לחפש מידע, יכולות להיות פרסומות שלכם. יש ביכולתכם לפרסם באתרים הללו בצורה חסכונית, יעילה ואפקטיבית מאוד, באופן שיופיע רק לסוג הקהל שאליו אתם רוצים להגיע. כן, הפרסום הדיגיטלי מתוחכם ומתקדם מאוד. אם נדמה לכם שאותה פרסומת שאתם רואים בדף אינטרנט מסוים מופיעה לכל מי שנכנס לדף הזה, אתם טועים - הפרסום הדיגיטלי מאפשר להתאים לכל אדם את הפרסומת בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לעורר אצלו עניין. המדיה הדיגיטלית היא למעשה סך כל הכלים שבאמצעותם תוכלו ליצור קשר ישיר, אישי, מותאם, קל, תגובתי ובזמן אמת עם הקהל שאתם כל כך מתאמצים להגיע אליו מחוץ לאינטרנט.

 

אין ספק שכל הנושא של המדיה הדיגיטלית יכול להיראות מאיים. פוליטיקאים במיוחד מבינים יותר בבני אדם ובפוליטיקה, ופחות בטכנולוגיה. פוליטיקאים רבים שלא רוצים להשקיע את האנרגיה בהיכרות עם המדיה הדיגיטלית יכולים לבטל את נחיצותה בכך שישכנעו את עצמם שהמדיה הדיגיטלית היא כלי שרלוונטי רק לדור הצעיר, או שעדיין אפשר לנצח בבחירות בשיטות הישנות והמוכרות שקיימות מחוץ לאינטרנט. אבל הנתונים מראים שכיום ארבעה מיליון ישראלים חברים בפייסבוק. מבט פשוט מסביב מראה שקשה מאוד למצוא ישראלי שלא משתמש בסלולרי כדי להתעדכן במתרחש סביבו. מי שבוחן בכנות את המצב רואה בצורה ברורה מאוד שהאינטרנט היום הוא הזירה העיקרית שבה מעוצבת דעת הקהל. ביבי, בנט, שלי יחימוביץ' וסתיו שפיר הם הדוגמאות הטובות ביותר לפוליטיקאים שהשכילו לעשות את הצעד הנדרש ולפגוש את הבוחרים שלהם ברשתות החברתיות, וכתוצאה הרוויחו יתרון פוליטי משמעותי ביותר. אין שום סיבה שמועמד שרץ כיום לבחירות לא יעשה את הצעד הנדרש הזה ויפנה גם הוא להשתמש בכלים האינטרנטיים לקידום מטרותיו. גם יועצים פוליטיים שרוצים לקדם את המועמדים שבהם הם תומכים יכולים להיות היוזמים בעניין הזה, ללמוד את הנדרש ולהנגיש עבור לקוחותיהם את הכלים החשובים האלה. המדיה הדיגיטלית לא מחליפה את הצורך בהבנה ובניהול אסטרטגי של קמפיין פוליטי, אלא תומכת ומהווה הכלי העיקרי שניתן להשתמש בו כדי להביא לניצחון.  

 

אין צורך לחשוש כל כך. היכרות בסיסית עם האופן שבו המדיה הדיגיטלית פועלת יכולה להפחית רבות מהאיום ולאפשר לכם יתרון אדיר והכרחי. בסופו של דבר, המטרה היא להגיע לאנשים, ואם הקהל שלכם יודע להשתמש בפייסבוק, בווטסאפ, ביוטיוב ובאתרי האינטרנט השונים, אתם צריכים לדעת איך להגיע ולפגוש אותם שם. למדו על היתרונות של המדיה הדיגטלית.  

 

פרסום חופשי

הרשתות החברתיות, בעיקר הפייסבוק והווטסאפ, משמשות למעשה כתחנת שידור פרטית שבה יכולים המתמודדים בבחירות לפרסם באופן שוטף דעות, הודעות על אירועים, סרטונים, לינקים, מאמרים, הודעות על פעילות משמעותית וכל דבר שיכול להציג אותם באור חיובי וליידע את הציבור בעשייה ובעמדות שלהם. אין הגבלה על כמות הפרסומים, למעשה כמה שיותר, יותר טוב, זה לא עולה כסף, לא צריך קשרים מיוחדים כדי לזכות בזכות להשמיע את דעותיך. יהיה זה מוזר ומאוד לא חכם לא לנצל את הכלי הזה.

 

קשר ישיר עם הקהל שלך

הרשתות החברתיות מאפשרות להיות בקשר צמוד ותגובתי הרבה יותר עם קהל הבוחרים שלך. האנשים שלך יכולים להרגיש שאתה איתם, עונה, מגיב, מתייחס אליהם באופן שוטף ובהשקעה יחסית קטנה של אנרגיה מצידך. הקשר האישי הזה חשוב במיוחד כשמדובר בבחירות מקומיות, כאן הבוחרים מצפים הרבה יותר להיכרות, להתייחסות לפניות שלהם ולצרכים האישיים שלהם. אין שום דרך שיכולה לאפשר לכם לתת מענה ויחס לכמות גדולה של אנשים בלי להשתמש בכלי הזה של הרשת החברתית. פוליטיקאים שלא משתמשים בכלי הזה פשוט משאירים את הזירה שלהם נטושה במשך שעות וימים ארוכים, ובזמנים הללו הבוחרים שלהם יכולים לפנות למישהו אחר שיהיה זמין יותר עבורם.

 

הקהל שלך מפרסם אותך

אם פרסמת דעה שריגשה את הקהל שלך, סרטון, תמונה, מאמר, קטע, הקלטה, כל דבר שהגיע ללב של אנשים ועורר רגשות - האנשים שלך שקיבלו את הפרסום שלך והתרגשו יכולים לפרסם את זה הלאה לקרובים שלהם. הקרובים שלהם יאזינו בקשב רב יותר כשהדברים הגיעו ממישהו קרוב. מה שאנחנו מכנים "מפה לאוזן" עובד בקנה מידה רחב פי כמה כשמדובר ברשת הדיגיטלית, כי כל אוהד שלך יכול להפיץ את התכנים המרגשים שלך לעשרות הקרובים לו בלחיצה אחת, וכך בסך הכול נוצרת חשיפה גבוהה מאוד ומבלי לאבד את ההשפעה האישית.

 

פרסום מדויק, יעיל וחסכוני בדיוק לקהל הרלוונטי

כאן יש עניין די מדהים שידוע בעיקר לאנשים שעוסקים בפרסום ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט השונים. הפרסום מאפשר לאתר באופן מדויק מאוד את האנשים שאתה רוצה להגיע אליהם לפי מאפיינים מסוימים - גיל, אזור מגורים, תחומי עניין וכו'. אפשר אפילו לעקוב בקלות אחרי הקהל של המתחרים שלך ולשדר אליהם ישירות מסרים שאתה רוצה להעביר כדי למשוך אותם אליך. האפשרויות הקיימות כיום במסגרת הפרסום הדיגיטלי מדהימות. אם האיש שמפרסם עבורך החליט כך הוא יכול להפוך את חוויית הגלישה של הקהל הפוטנציאלי שלך למסע שבו כמעט בכל אתר שאליו הם ייכנסו יופיעו להם, ורק להם, הפרסומות שלך.

איסוף מידע חיוני על קהל הבוחרים שלך

הכלים הדיגיטליים לא רק מאפשרים להפיץ את המסרים שאתה רוצה להפיץ, אלא הם גם מסוגלים לאסוף מידע חיוני. למשל, יש ביכולתך ללמוד הרבה על האנשים שנכנסו לאתר שלך או לדף הפייסבוק שלך  - אתה יכול לדעת היכן האנשים האלה משוטטים באינטרנט ומכך ללמוד מה מעניין אותם, אתה יכול לדעת מה הגילאים והמגדר שלהם, מה הביא אותם אליך לאתר, ומה בדיוק במידע שהפצת תפס את עיניהם ועורר בהם עניין. המידע הזה מאפשר לשפר באופן שוטף את אופן הפרסום כך שניתן יהיה לייצר יותר ויותר מאמרים, סרטונים ופרסומות מהסוג שהוכיח את עצמו כאפקטיבי במשיכת הקהל שלך.

 

אין שום סיכוי להשיג את היתרונות הללו ללא הסתייעות במדיה הדיגיטלית

הקלות שבה אפשר לפרסם את דעותיכם, להגיע למאסות של אנשים, להגיב, ליצור תקשורת אישית וממוקדת, ללמוד על הקהל שלכם ולהיות זמינים עבורם באמצעות הכלים הדיגיטליים - אין לה תחליף בשום כלי אחר. הקהל שלכם קשוב להתרחשויות באינטרנט, זמין ונמצא שם. רמת התחרות שקיימת כיום בזירות האינטרנטיות היא לא גבוהה כי רק הפוליטיקאים המתקדמים יותר אזרו את האומץ כדי לדרוך בזירה הזאת. נכון להיום הפרסום האינטרנטי הוא כלי שכמעט מגוחך שלא לנצל בגלל הקלות שבה הוא יכול לייצר יתרון פוליטי.

 

ואין זה אומר שאנחנו צריכים לנטוש לגמרי את המפגשים שמחוץ לאינטרנט, כמובן. בסופו של דבר האינטרנט הוא רק כלי כדי לשנות דברים שמתרחשים במציאות האמיתית, ומצד שני אם אתם רוצים להשפיע, להיות נוכחים עבור הקהל שלכם בזמן אמת ובמקומות בו הוא נמצא, יש כורח בלמידת הכלים האינטרנטיים ובשימוש בפרסום דיגיטלי.

arrow&v

יש לנו עוד הרבה מה לספר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

 

ואתם גם מוזמנים ליצור איתנו קשר:

טלפון: 054-544-4949

מייל: bwp@inter.net.il

© 2019 כל הזכויות שמורות לחברת Lucky 

  • פייסבוק חברת לקי
  • LinkedIn